ارزیابی آموزش کارآفرینی در مدارس شهرستان چالوس
کد مقاله : 1002-EECP
نویسندگان
فهیمه رضائی *، فاطمه سرشار، فاطمه محمودثانی
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
در این پژوهش، ضرورت شناخت و پرورش کارآفرینان در شرایط کنونی کشور ، که با چالش بیکاری تحصیل‌کردگان و ضعف ایجاد شغل مواجه است ، بررسی می‌شود. باتوجه به نقش کلیدی کارآفرینان در توسعه و پیشرفت اقتصادی ، پژوهش‌های مختلف نشان داده‌اند که بخش‌هایی از کارآفرینی قابل آموزش و بهبود است. آموزش کارآفرینی با هدف تقویت نگرش، قصد و صلاحیت‌های کارآفرینی بسیار حائز اهمیت است. این مطالعه با بررسی کیفیت آموزش کارآفرینی و نحوه ارتباط آن با صنعت در مدارس شهر چالوس ، و با اشاره به تحقیقاتی که رابطه مثبت بین آموزش کارآفرینی و قصد کارآفرینی را نشان داده‌اند، به پیشبرد دانش موجود کمک می‌کند. پژوهش مورد نظر به ارزیابی شاخص های کیفیت آموزش کارآفرینی با نظر خبرگان این امر در شهر چالوس پرداخته است. نیاز به توسعه محتوای آموزشی متناسب با نیازهای بازار کار و به‌ روزرسانی متدهای تدریس برای بهبود خلاقیت و مهارت‌های کارآفرینی بیشتر احساس می‌شود.
کلیدواژه ها
کارآفرینی، آموزش، دانش آموزان.
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی