بررسی دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان متوسطه دوم، درباره بهره‌گیری از محتوای الکترونیکی ایجاد شده در بستر شبکه‌های اجتماعی، چالش‌ها و مزایا
کد مقاله : 1046-EECP
نویسندگان
یاسمن شریفی هرسینی *1، رحیم محجوب2
1دانشجوی کارشناسی پیوسته رشته آموزش کار و فناوری
2معلم و مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان، مدیریت امور پردیس‌های استان قزوین
چکیده مقاله
تولید محتوا در بستر شبکه‌های اجتماعی یک پل ارتباطی بین فرستنده و گیرنده است و امکان انتقال احساسات افکار و تجربیات را فراهم می‌کند. تولید محتوای پنجره باز به دنیای خلاقیت است که به هر فرد امکان می‌دهد که داستان خود را به شکل منحصربه‌فرد و جذاب بیان کند. ازاین‌رو امروزه تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی در جامعه امری مهم تلقی می‌شود، اما در این راه چالش‌ها و فرصت‌هایی نیز وجود دارد که برای تولید محتوا به نحو احسن باید از آنها اطلاع داشته باشیم. هدف پژوهش بررسی چالش‌ها و فرصت‌های تولید محتوا از منظر معلمان و دانش‌آموزان متوسطه دوم سراسر کشور است. همچنین پیشنهادها و نظرات ارائه شده توسط جامعه آماری را مورد بازبینی قرار می‌دهد. روش پژوهش مقاله حاضر استفاده از پرسش‌نامه با جامعه آماری ۱۳۰ نفر بود که دانش‌آموزان و معلمان متوسطه دوم از سراسر کشور در آن شرکت کردند. سؤالات پرسش‌نامه شامل تعریف شرکت‌کنندگان از محتوای الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای قابل‌استفاده برای تولید محتوا، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های مواجه شده برای تولید محتوا در تعدادی نرم‌افزار، بررسی دقیق چالش‌ها و فرصت‌های استفاده از شاد و در نهایت ارائه راهکار بوده است و این راهکار و راه‌حل‌ها ما را در رسیدن به هدف این پژوهش یعنی اطلاع از چالش‌های تولید محتوا و رفع آنها و پی‌بردن به فرصت‌ها و به‌کارگیری بهتر آن‌ها یاری می‌رساند.
کلیدواژه ها
تولید محتوا، شبکه‌های اجتماعی، چالش‌ها، فرصت‌ها.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر