نقش آموزش در اکوسیستم های دیجیتال کارآفرینی در ایران
کد مقاله : 1048-EECP
نویسندگان
حسین رخ فروز *1، رقیه خدابخش2
1کارمند
2دانشجوی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
امروزه پیشرفت و توسعه روزافزون فناوری بسیاری از حوزه های فعالیت انسان را تحت تأثیر قرار داده است. از جمله این حوزه ها کار آفرینی است چرا که گستره استفاده از فناوری و رسانه های ارتباطی، اینترنت موبایل شبکه های اجتماعی و غیره سبب به وجود آمدن شاخه جدیدی با عنوان کارآفرینی دیجیتال و استفاده کار آفرینان از فرصت های اقتصادی این گونه محیط ها برای شروع کسب و کارهای آنلاین شده است.
هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی ابعاد و عوامل الگوی مناسب و جامع اکوسیستم کارآفرینی دیجیتال در ایران و نقش آموزش در این حوزه است. مطالعات نظری این تحقیق به صورت کتابخانه‌ای و از طریق مقالات، کتاب ها، مجلات و سایت‌های معتبر جمع‌آوری شده.
در این پژوهش با بررسی پیشینه تحقیق و با کمک گرفتن از مطالعات، نظریه ها و الگوها و مدل‌های موجود در این زمینه، ابعاد آموزش موثر بر کارآفرینی دیجیتال استخراج می شود. نتایج حاصل از این پژوهش حاکی از آن است که آموزش نقش مهمی در کارآفرینی داشته و سرمایه گذاران و کارآفرینان باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند و بدانند که کارآفرینی نه تنها از طریق تجربه بدست نمی آید، بلکه می تواند یاد گرفته و تدریس شود.
کلیدواژه ها
اکوسیستم، کارآفرینی دیجیتال، آموزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر