اثربخشی فناوری واقعیت افزوده بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی در بین دانشآموزان فارسیزبان |
کد مقاله : 1058-EECP |
نویسندگان |
بهناز رستگار *1، هادى حیدرى2 1عضو هییت علمی دانشگاه فرهنگیان قزوین 2معلم رسمی اموزش و برورش |
چکیده مقاله |
این تحقیق علمی به بررسی کارآمدی استفاده از فناوری ویدئوی واقعیت افزوده در آموزش واژگان زبان انگلیسی به دانشآموزان فارسیزبان در مقطع دبیرستان با تمرکز ویژه بر استفاده از کتاب واژهنامه 504 میپردازد. هدف اصلی این مطالعه بررسی قابلیت فناوری واقعیت افزوده در افزایش یادگیری و حفظ واژگان در میان دانشآموزانی است که به فعالیتهای یادگیری زبان خارجه مشغول هستند. محققان در این تحقیق با گنجاندن ویدئوهای واقعیت افزوده جذاب و تعاملی در چارچوب آموزشی واژگان زبان انگلیسی، به دنبال ارتباط اثربخش بین روشهای سنتی و نوآوریهای فناورانه معاصر آموزش زبان هستند. این مقاله با استفاده از روش تحقیقات ترکیبی که شامل مطالعات تجربی و تحلیلهای کیفی است، به بررسی تأثیر فناوری واقعیت افزوده بر نتایج یادگیری واژگان زبان انگلیسی، سطح مشارکت دانشآموزان و عوامل انگیزشی پرداخته است. بینشهای تجربی کسب شده از این مطالعه به مفید بودن راهبردهای آموزش نوآورانه در آموزش زبان انگلیسی کمک کرده است. همچنین این مطالعه بر مزایای ترکیب فناوری واقعیت افزوده در محافل یادگیری زبان انگلیسی تأکید دارد. |
کلیدواژه ها |
فناوری واقعیت افزوده ، یادگیری زبان انگلیسی ، فناوری ، یادگیری واژگان |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |