جایگاه ساحت‌ «تربیت هنری» معلمان با کاربرد هنر در آموزش (تربیت دانش‌آموزان خلاق و کارآفرین)
کد مقاله : 1063-EECP
نویسندگان
حسن یوسفی *
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان . قزوین.ایران
چکیده مقاله
آموزش یکی از نیازهای جامعه امروز ماست. فرآیند یادگیری علمی ومهارتی است، که ازطریق یاددهنده به یادگیرنده انتقال پیدا می کند. اطلاعات، مفاهیم و بالا بردن انگیزش دانش آموزان به یادگیری در امر آموزش به عینه دیده می شود. هدف پژوهش در این فرآیند جایگاه ساحت تربیت هنری معلمان به بهترین آموزش وانتقال مهارت و دانش افزایی معلمان ،کاربرد هنر در آموزش است. ضرورت نیاز به آموزش درقالب سواد هنری ورسیدن به مهارت هنری در همگان احساس می شود. توانایی تدریس آموزش هنری را در پیش روی معلمان با تربیت هنری در کشف وشهود خلاقیت ،به تربیت دانش آموزان خلاق ، نوآور و کارآفرین می رسد. روش تحقیق دراین پژوهش به روش توصیفی و تحلیل داده های متنی بررسی شده است. مهمترین یافته های پژوهش فراهم کردن دانش لازم در زمینه ساحت تربیت هنری معلمان برای برنامه درسی در تربیت دانش آموزان خلاق و کارآفرین است.از این رو توجه بیشتر به تولیدآثار هنری و امکان بهبود یافتن کیفیت آفرینش خلاق معلمان با کاربرد هنر در بین دانش آموزان باساحت تربیت هنری در مدارس مورد انتظار است.
کلیدواژه ها
هنر ، کاربرد هنر ،تربیت هنری ، دانش آموزان خلاق
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی