بررسی تاثیر تولید محتوای الکترونیکی بر کیفیت آموزش با تکیه برآموزش علوم ومطالعات اجتماعی
کد مقاله : 1064-EECP
نویسندگان
مسعود محمدی *
استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان قزوین
چکیده مقاله
تولید و استفاده از محتوای الکترونیکی امروزه در فرایند یاد دهی و یادگیری در مراکز آموزشی هم در آموزش حضوری و هم در آموزش مجازی جایگاه مهمی پیدا کرده است. نتایج نشان داده نقش معلمان در کاربست روش های تدریس فعال و تولید محتوای الکترونیکی غیر قابل انکار میباشد.محتوای الکترونیکی یکی ازبنیان های اساسی سیستم هاس آموزش نوین و ازدستاوردهای مهم آموزش مجازی است؛ به گونه ایکه تحقق اهداف یادگیری و آموزشی بر مبنای تهیه و تولید محتوای مناسب و کار آمد به بهره گیری ازطراحی آموزشی و کمک آموزشی به منظور تعمیق یادگیری و به عنوان یکی ازارکان اساسی برنامه ریزی درسی و بستر تحقق آموزش مجازی از جایگاه مهمی برخوردار میباشد. اینکه تولید محتوای الکترونیکی چه نقش و تاثیری در فرایند یاد دهی و یاد گیری دانش آموزان و دانشجویان در آموزش مطالعات اجتماعی دارد ؟ سوال اساسی این پژوهش می باشد .روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی و تحلیلی با مراجعه به پژوهش های صورت گرفته و باز خورد میدانی در مراکز آموزشی صورت گرفته ، بطوریکه یافته های پژوهش حاکی از آن است که تولید محتوای الکترونیکی به واسطه سهولت دسترسی و تنوع وسایل و ابزراهای ارائه محتوا و تسریع در اجرای آن مورد استقبال یادگیران قرار گرفته و نقش موثری در فرایند آموزش فراگیران ایفا میکند.
کلیدواژه ها
محتوای الکترونیکی ، آموزش مجازی ، یادگیری ، مطالعات اجتماعی
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی