ابزار و محتوای الکترونیکی در حوزه فعالیت بدنی: فرصت یا تهدید |
کد مقاله : 1066-EECP |
نویسندگان |
ریحانه زرباف * استادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان ، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
به روزسازی روشهای آموزشی جهت کاربردی سازی مطالب که در نهایت منجر به ارتقا سطح زندگی مخاطب شود، از مهمترین مسائل و دغدغههای حال حاضر سیستمهای آموزشی- تربیتی میباشد. یکی از اهداف مهم این نوآوری که اخیرا در قالب محتواهای الکترونیکی رخ نموده، هدایت مخاطبین مختلف به سمت تندرستی است. با توجه به اهمیت سرعتِ انتقال محتواهای مرتبط با سبک صحیح زندگی به نحوی موثر، ناگزیر اجازه ورود ابزار و محتوای الکترونیکی به دنیای کنونی داده شده است. در این مسیر به دلیل وجود تنوع زیاد در فضای مجازی در حوزه فعالیت بدنی، نیاز به فرهنگسازی و آشناسازی مخاطبین نسبت به استفاده از این فناوری احساس میشود، تا بصورت هوشمندانهای از ابتلای جامعه به مضرات این دستساز بشر پیشگیری نموده و با کاهش اثرات جانبی منفی، به هدف نهایی سازندگان امین و آزادهی محتوای الکترونیکی بعنوان آموزگار آزاد و سیار در تمام جوامع بشری، یعنی رشد همه جانبهی افراد جامعه، دست یابیم. این پژوهش از نظر ارائه اطلاعات تحلیلی و از نظر هدف، کاربردی بوده و سعی شده است تا با بهرهگیری از اطلاعات کتابخانهای، شواهد موجود در فضای مجازی و مرور متون علمی معتبر، پیشنهاداتی برای کاهش هر چه بیشتر آسیبهای احتمالی و افزایش فواید قدم نهادن در این حرکت جهانی مطرح گردد. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که توجه به مدت زمان فعالیت، ساختار عضلانی-اسکلتی، اخلاق اسلامی و سواد رسانهای میتواند فواید کار با محتواهای الکترونیکی را افزایش دهد. |
کلیدواژه ها |
آسیب عضلانی- اسکلتی، اخلاق اسلامی، تندرستی، سواد رسانه، محتوای الکترونیکی |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |