معرفی ابزارهای بازی وارسازی و روشهای انگیزه بخشی با استفاده از آن در آموزش
کد مقاله : 1074-EECP
نویسندگان
سعید بهرامی *
علوم کامپیوتر، پردیس شهید رجایی قزوین، دانشگاه فرهنگیان ایران
چکیده مقاله
امروزه دانش‌آموزان در دنیایی رشد می‌یابند که مبتنی بر فناوری بوده و به استفاده از آنها عادت کرده‌اند. رشد آنها در واقع همراه با استفاده از ابزارهای دیجیتال بوده است. همچنین، مسائل مهم در تطبیق فرآیند یادگیری برای آنان با اولویت‌های یادگیری مختلف، توسط مربیان مورد توجه قرار گرفته است. میان این ابزارهای دیجیتال، بازی وارسازی یکی از راهبردها و روش‌های آموزشی است که باعث افزایش انگیزه و مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در جهت یادگیری بهتر می‌شود. هدف از این مقاله شناخت مفاهیم پایه‌ای در بازی وارسازی، مزایا و چالش های آن، معرفی ابزارهای بازی وارسازی و ارائه پیشنهاداتی در ارتباط با نحوه اجرای آن در آموزش با هدف انگیزه بخشی در یادگیری می‌باشد. همین طور در این مقاله، ابزارهای مختلف بازی وارسازی که می توان در حین آموزش و یادگیری آنها را پیاده سازی کرد، به شکلی جامع تر فهرست می‌شود. این امر برای کمک به تحول آموزش و یادگیری در آموزش و پرورش و همچنین آموزش عالی و آماده سازی فرآگیران برای اشتغال آینده در محیطی پویا که به شدت تحت تأثیر فناوری و روندهای دیجیتال است، مهم می‌باشد. یافته‌های اولیه می‌تواند به‌عنوان دستورالعمل‌ها یا منبعی برای راه‌حل‌های بازی وارسازی برای کمک به مربیان، اساتید و فرآگیران درگیر در یادگیری ساختاریافته مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژه ها
بازی وارسازی، آموزش عالی، یادگیری آن لاین، ابزارهای دیجیتالی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی