" هوش مصنوعی در آموزش و پرورش: چشماندازی برای آینده بهبود آموزش و یادگیری" |
کد مقاله : 1080-EECP |
نویسندگان |
شفق ابوالقاسمی آتانی1، بهاره فضلی درزی *2 1دبیر آموزش وپرورش 2آموزش زبان وادبیات فارسی.دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
چکیده تحقیقات مختلف در زمینه هوش مصنوعی و آموزش به موضوعات مهمی اشاره دارند. این تحقیقات به موضوعاتی مانند استفاده استراتژیک از هوش مصنوعی در عصر دیجیتال، ارزیابی خودکار مقالات دانشآموزی، نقش هوش مصنوعی در آموزش و پرورش، و چالشها و کاربردهای آینده هوش مصنوعی پرداختهاند. تاکید بر این نکات بوده که هوش مصنوعی نقش مهمی در بهبود کیفیت آموزش دارد و میتواند به عنوان یک ابزار موثر در ارزیابی، آموزش شخصیسازی شده، و توسعه مهارتهای دانشآموزان مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، آیندهای که هوش مصنوعی در آن بازی میکند، شامل تغییرات عمیقی در سازمانها، محیطهای کسب و کار، و حتی فرهنگ کاری است. . این تحقیقات به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای افزایش کیفیت و کارایی آموزش و پرورش با بهرهگیری از تکنولوژیهای هوش مصنوعی میباشند. ، با توجه به پیشرفتهای رو به جلوی هوش مصنوعی و نیازهای متنوع جامعه در زمینه آموزش و پرورش، انتظار میرود که این فناوری به عنوان یک ابزار موثر و کارآمد در بهبود سیستمهای آموزشی جهانی مورد استفاده قرار گیرد و به بهبود عملکرد و کیفیت زندگی افراد جامعه کمک کند. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، آموزش وپرورش، اثربخشی آموزشی، کیفیت توسعه مهارتهای دانش آموزان، آینده |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |