نقش رویکردها و روش های تدریس در تولید محتوای الکترونیکی
کد مقاله : 1087-EECP
نویسندگان
ناهید طهرانی ثابت *
عضو هیئت علمی
چکیده مقاله
تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) با آموزش و پرورش از موضوعاتی است که مورد توجه قرار دارد. تولید محتوای الکترونیکی از فناوری های رایانه ای است که می تواند در فرایند یاددهی- یادگیری مؤثر باشد. هدف این مقاله که به روش اسنادی صورت گرفته، بررسی رویکردها و روش های تدریسی است که زمینه لازم را برای تولید محتوای الکترونیکی از سوی معلمان فراهم می نماید. هفت رویکرد درباب ماهیت تلفیق فاوا با برنامه درسی وجود دارد که در این مقاله رویکرد آموزشی آن با نگرش میانه روانه و پارادایم اصلاحگرانه مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس توانایی تحلیل محتوای کتاب های درسی به همراه اجرای درس پژوهی در مدارس، به کار بردن روش های فعال، رویکرد سازنده گرا، یادگیری ترکیبی، کلاس معکوس، توجه به هوش های چندگانه و نیز خلاقیت در کاربرد روش های سنتی از موضوعاتی است که دراین مقاله به آن ها پرداخته شده است.
کلیدواژه ها
فاوا، تولید محتوای الکترونیکی، رویکردهای تدریس، روش‌های تدریس، فرایند یاددهی- یادگیری.
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی