برنامه درسی مدارس و تاثیر آن بر ارتقای روحیه کارآفرینی و افزایش اشتغال زایی بر پایه تولید محتوای الکترونیکی
کد مقاله : 1092-EECP
نویسندگان
شادی افراز *1، حسنعلی اصغری2
1آموزگار
2عضو هیئت علمی دانشگاه
چکیده مقاله
پژوهش حاضر با هدف تاثیر برنامه و محتوای درسی مدارس بر افزایش میزان شایستگی های بالقوه و نهادینه شدن روحیه کارآفرینی دانش آموزان و در نهایت اثر آن بر میزان اشتغال زایی انجام شده است. جامعه پژوهش، کلیه مدارس شهرقزوین است و درنهایت، 12 مدرسه، به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. این تحقیق ازنظر گردآوری داده‌ها، یک تحقیق توصیفی و از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ کارکرد، ارزشیابی تاثیرگذاری است.. پس از مطالعات کتابخانه ای برای گردآوری داده ها از پرسشنامه و مصاحبه استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از آزمون t تک نمونه ای و نرم افزار SPSS استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از این بود که برنامه درسی مدارس، تاثیر بسزایی در آموزش کارآفرینی و اشتغال زایی و بروز خلاقیت دانش آموزان دارد..

واژگان کلیدی : برنامه درسی ، روحیه کارافرینی ، اشتغال زایی ، تولید محتوای الکترونیکی .
کلیدواژه ها
واژگان کلیدی : برنامه درسی ، روحیه کارافرینی ، اشتغال زایی ، تولید محتوای الکترونیکی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی