تغییر شیوه های آموزشی با تولید محتوای الکترونیکی مبتنی بر هوش مصنوعی
کد مقاله : 1098-EECP
نویسندگان
زهره عربی بلاغی *1، نیره حسینی نیا2
1دانشگاه پیام نور
2هیئت علمی دانشگاه پیام نور
چکیده مقاله
ادغام ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در پلتفرم‌های تولید محتوا به عنوان یک راه‌حل بالقوه در فرآیند تولید محتوا و در دسترس‌تر کردن آن برای عموم مردم پدیدار شده است که توانایی تولید محتوای الکترونیکی جدید را با تمرکز بر محتوایی که به طور واضح برنامه ریزی نشده است دارد. همچنین به دسته‌ای از تکنیک‌های هوش مصنوعی اشاره دارد که بر تولید محتوا مانند متن، تصاویر یا حتی موسیقی با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشین تمرکز می‌کنند. این مدل‌ها بر روی مجموعه داده‌های گسترده آموزش می‌بینند و یاد می‌گیرند که چگونه محتوای جدید و خلاقانه‌ای تولید کنند که اغلب کارهای تولید شده توسط انسان را تقلید می‌کند.
توانایی‌های هوش مصنوعی در تولید محتوا برای انجام وظایف پیچیده در زمینه آموزش باعث ایجاد تحولی اساسی در سیستم های آموزشی شده است. تولید محتوای آموزشی الکترونیکی توسط هوش مصنوعی، این پتانسیل را دارد که یک ابزار قدرتمند در زمینه آموزش باشد و از طریق تقویت یادگیری و منابعی پشتیبان، آموزش های شخصی و مناسب با نیازهای یادگیری و پیشرفت فردی آنها را ارائه می کنند. به طور کلی، تولید محتوای آموزشی الکترونیکی مبتنی بر هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که با ارائه آموزش شخصی، یادگیری تعاملی و یادگیری تطبیقی، ابزاری قدرتمند برای تقویت آموزش و یادگیری باشد.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، محتوای الکترونیکی، فناوری ، پلتقرم های تولید محتوا
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر