کارآفرینی الکترونیکی، چالش ها و فرصت ها |
کد مقاله : 1102-EECP |
نویسندگان |
حسن قلاوندی1، زین العابدین درویشی2، فرشید اشرفی *3 1استاد، گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه 2استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید رجایی ارومیه 3مربی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید رجایی ارومیه |
چکیده مقاله |
گسترش سریع اینترنت به عنوان یک رسانه تجاری کم هزینه، آگاهی از کسب و کار الکترونیکی را بهبود بخشیده است و شرکت های کوچک و متوسط را برای سرمایه گذاری در اشکال مختلف فناوری های کسب و کار الکترونیکی جذب کرده است. کارآفرینی الکترونیکی علیرغم فرصتهای زیادی که به ارمغان میآورد، با توجه به نوآوریهای تکنولوژیکی مستمر و نقش مبهم و نامشخص افراد در یک کسبوکار دیجیتال، با ریسکهای بالای شکست نیز مرتبط می گردد. بنابراین، فقدان یک ساختار منسجم و جامع، تصمیم گیری و برنامه ریزی یک فرآیند عملیاتی واضح را برای کارآفرینان دشوارتر می کند. بر این اساس هدف پژوهش حاضر چالش ها و فرصت های کارآفرینی الکترونیکی میباشد. روش پژوهش حاضر بهصورت توصیفی - تحلیلی بوده و بر اساس مرور مقالات و منابع قبلی، مهمترین چالش ها (اعم از سرمایه، نداشتن مهارت های کارآفرینی، فقدان تجربه و دانش ناکافی در مدیریت، مقررات مالیاتی، محدودیت های بازاریابی و زیرساخت های ضعیف) و فرصت های کارآفرینی الکترونیکی (شامل ارتباط مستقیم با مشتریان ، ابزارهای نسبتاً ارزان و رایگان رسانههای اجتماعی، ایجاد فرصت های شغلی، ،دسترسی آسان و انعطافپذیر به محتواهای آموزشی ، ایجاد محیط یادگیری تعاملی و جذاب برای فراگیران، ارائه بازخورد سریعتر و مؤثرتر به آنها، امکان ارائه محتوای آموزشی با کیفیت و متنوع و ارتقای تعلیم و تربیت فراگیران) بررسی و تعیین گردیدند. هم چنین در انتها از مباحث مطرح شده نتیجهگیری به عمل آمده و پیشنهاداتی به منظور بهبود کارآفرینی الکترونیکی ارائه گردید. |
کلیدواژه ها |
کارآفرینی الکترونیکی،فناوری دیجیتال، چالش ها،فرصت ها |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |