کارآفرینی الکترونیکی، چالش ها و فرصت ها
کد مقاله : 1102-EECP
نویسندگان
حسن قلاوندی1، زین العابدین درویشی2، فرشید اشرفی *3
1استاد، گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه
2استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید رجایی ارومیه
3مربی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید رجایی ارومیه
چکیده مقاله
گسترش سریع اینترنت به عنوان یک رسانه تجاری کم هزینه، آگاهی از کسب و کار الکترونیکی را بهبود بخشیده است و شرکت های کوچک و متوسط را برای سرمایه گذاری در اشکال مختلف فناوری های کسب و کار الکترونیکی جذب کرده است. کارآفرینی الکترونیکی علیرغم فرصت‌های زیادی که به ارمغان می‌آورد، با توجه به نوآوری‌های تکنولوژیکی مستمر و نقش مبهم و نامشخص افراد در یک کسب‌وکار دیجیتال، با ریسک‌های بالای شکست نیز مرتبط می گردد. بنابراین، فقدان یک ساختار منسجم و جامع، تصمیم گیری و برنامه ریزی یک فرآیند عملیاتی واضح را برای کارآفرینان دشوارتر می کند. بر این‌ اساس هدف پژوهش حاضر چالش ها و فرصت های کارآفرینی الکترونیکی می‌باشد. روش پژوهش حاضر به‌صورت توصیفی - تحلیلی بوده و بر اساس مرور مقالات و منابع قبلی، مهمترین چالش ها (اعم از سرمایه، نداشتن مهارت های کارآفرینی، فقدان تجربه و دانش ناکافی در مدیریت، مقررات مالیاتی، محدودیت های بازاریابی و زیرساخت های ضعیف) و فرصت های کارآفرینی الکترونیکی (شامل ارتباط مستقیم با مشتریان ، ابزارهای نسبتاً ارزان و رایگان رسانه‌های اجتماعی، ایجاد فرصت های شغلی، ،دسترسی آسان و انعطاف‌پذیر به محتواهای آموزشی ، ایجاد محیط یادگیری تعاملی و جذاب برای فراگیران، ارائه بازخورد سریع‌تر و مؤثرتر به آن‌ها، امکان ارائه محتوای آموزشی با کیفیت و متنوع و ارتقای تعلیم و تربیت فراگیران) بررسی و تعیین گردیدند. هم چنین در انتها از مباحث مطرح شده نتیجه‌گیری به عمل آمده و پیشنهاداتی به منظور بهبود کارآفرینی الکترونیکی ارائه گردید.
کلیدواژه ها
کارآفرینی الکترونیکی،فناوری دیجیتال، چالش ها،فرصت ها
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر