تاثیر استفاده از هوش مصنوعی و دولینگو در افزایش کیفیت و بهبود آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم |
کد مقاله : 1109-EECP |
نویسندگان |
فرناز فضلعلی *1، بهناز رستگار2، فاطمه محمدظاهری3 1دانشجوی کارشناسی پیوسته آموزش کار و فناوری پردیس بنت الهدی صدر قزوین ایران 2عضو هییت علمی دانشگاه فرهنگیان قزوین 3آموزگار پایه پنجم ابتدایی |
چکیده مقاله |
هوش مصنوعی به مجموعها ی از تکنیکها، الگوریتمها و مدلهای رایانهای اطلاق میشود که به کامپیوترها و سیستمهای رایانهای امکان میدهد تصمیمگیری کنند، دادهها را تجزیه و تحلیل کرده و وظایف هوشمندانه را انجام دهند. امروزه ، هوش مصنوعی در حوزههای مختلفی نظیر پزشکی ، مهندسی ، تسلیحات نظامی آموزش و غیره کاربرد دارد. صنعت آموزش بدلیل تاثیر غیرقابل انکار آن در توسعه فرهنگ، ارتقای سطح دانش، پرورش نسل سالم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور حائز اهمیت است. در این میان، آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبانی جهانی،امری مهم تلقی می شود . همچنین ، بسیاری از دورههای بینالمللی و دورههای آموزشی برتر و منابع تحقیقاتی، کتب و رفرنسها به زبان انگلیسی ارائه میشوند که نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد. حال این سوال مطرح میشود که آیا هوش مصنوعی میتواند در آموزش زبان یا به طور کلی آموزش موثر واقع شود .این پژوهش به صورت کتابخانهای وبا هدف بررسی تاثیر هوش مصنوعی و اپلیکیشن آموزشی Duolingo در امر آموزش انجام شده است . Duolingo نرمافزار آموزش زبان و یک فریم ورک و با زبان برنامه نویسی پایتون است. این نرمافزار از تکنولوژی هوش مصنوعی برای ارائه یک روش آموزش تعاملی و جذاب برای کاربران استفاده میکند . از ویژگیهای منحصر به فرد آن میتوان به امکان شخصی سازی برنامههای آموزشی بر اساس تجربه و مقایسه پیشرفت با دیگر کاربران اشاره کرد. بهره گیری از هوش مصنوعی در زبان انگلیسی میتواند به افزایش تعامل ، تنظیم شخصی سازی، ارائه بازخورد فوری، تجربه یادگیری تعاملی و افزایش کارایی بینجامد. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، دولینگو، آموزش، زبان انگلیسی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |