جایگاه ساحت علمی فناورانه سند تحول بنیادین در تربیت دانشآموز خلاق، نوآور و کارآفرین در دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1114-EECP |
نویسندگان |
سهیلا دهقان *1، مهدی بهزادی2، زهرا رفعت جو2 1دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 2دانشجوی دکتری، مدیریت آموزشی دانشگاه شیراز |
چکیده مقاله |
در دنیای امروز، توسعه علم و فناوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و جوامع پیشرو بر تربیت دانشآموزانی دارای مهارتهای خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی تاکید میکنند. سند تحول بنیادین بهعنوان یک سند استراتژیک در حوزه آموزش و پرورش، اهمیت آموزش علم و فناوری را در جامعه بیان میکند. این مقاله با بررسی پیشینه مرتبط با موضوع تربیت دانشآموز خلاق، نوآور و با تأکید بر دوره ابتدایی، به شناسایی نقش ساحت علمی فناورانه در فرایند تربیت دانشآموزان میپردازد و راهکارهایی را بر اساس اهداف سند و بر اساس نقش نظام آموزش و پرورش برای توسعه این جایگاه ارائه میدهد. تعاملات بین مدارس و صنعت، بهبود عملکرد هر دو بخش و تسهیل فرآیند نوآوری و انتقال فناوری را ممکن میسازد. در نتیجه، ارتباط نزدیک و همکاری فعال بین افراد و مراکز تحقیقاتی با صنعت، میتواند توسعه علمی و فناورانه را تسریع کرده و به پیشرفت جامعه و اقتصاد کشور ایران کمک کند. |
کلیدواژه ها |
ساحت علمی فناورانه، سند تحول بنیادین، تربیت دانشآموز خلاق و نوآور، کارآفرینی، دوره ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |